تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

دولت روحانی سهم حوزه ریلی از فروش نفت را پرداخت نکرد

دولت روحانی سهم حوزه ریلی از فروش نفت را پرداخت نکرد مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت روحانی ۷۷۰۰ میلیارد تومان سهم ریل از فروش نفت را پرداخت نکرد، گفت: حوزه ریلی به استضعاف کشیده شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۴۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمیعاد صالحی در نشست خبری با اشاره به اینکه سال 1400 با انباشت بدهی، تمدن تعمیرات، بهسازی خطوط و... مواجه شدیم، اظهار کرد: مجموعه‌ای را تحویل گرفتیم که دچار عقب ماندگی و به استضعاف کشیده شده بود.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ریلی تفاهمنامه ها بوده که به دلایلی اجرایی نشده است. نمی خواهم سر مال بزنم و بگویم ویرانه ای را تحویل گرفتیم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید سهم حمل و نقل ریلی مسافری و باری به ترتیب به 20 و 30 درصد افزایش یابد. اما در عمل این اتفاق نیفتاد. یکی از دلایل عدم تحقق این اهداف عدم پرداخت سهم یک درصدی حوزه ریلی از محل فروش نفت بوده است.

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در بودجه سنواتی وزارت راه و شهرسازی این را پیگیری کرده اما سازمان برنامه و بودجه آنرا حذف کرده است، گفت: از سال 96 تا 1400 باید حدود 7700 میلیارد تومان به حوزه ریلی از محل فروش نفت پرداخت می شد که دولت دوازدهم این کار را انجام نداد.

 

صالحی با یادآوری اینکه سال 1400 بالغ بر 3000 میلیارد تومان بدهی و 3000 میلیارد تومان انباشت بدهی عدم تعمیرات داشتیم، اضافه کرد: راه آهن 24 هزار نفر پرسنل دارد که حقوق آنها را به صورت مستقیم پرداخت می کند. از این تعداد 11 هزار نفر عملیاتی کیلومتراژ و انگیزشی هستند.

 

وی با بیان اینکه در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی مسافر با رشد 13 درصدی به 10 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافته است، اظهار کرد:سال گذشته در مقایسه با سال 1400 نیز جابجایی مسافر از طریق شبکه ریلی 43 درصد رشد داشت.

 

وی همچنین از کاهش 43 درصدی حوادث ریلی در 4 ماه امسال خبر داد و با بیان اینکه در سال گذشته تعداد لکوموتیو 48 درصد رشد داشته است، گفت: 1081 دستگاه لکوموتیو سال 1400 در سال 1401 به 1598 دستگاه افزایش یافته است.

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهاتر نفت، اظهار کرد: یکسال و نیم قبل در حوزه ناوگان و ساخت خطوط ریلی اول و دوم موضوع را پیش می بریم. از سازمان برنامه انتظار داریم در دوره جدید، تعهدات قبل را در این زمینه اجرا کند.

 

صالحی با بیان اینکه 150 لکوموتیو زیمنس در ناوگان ریلی داشتیم، گفت: از این تعداد 82 دستگاه تحویل بنده شد./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار